Komisaři trestají za banality | iSport.cz
14. října 2008 • 12:00

Komisaři trestají za banality

Autor:
Jezdci v zatáčce Kemmel
TOP VIDEA
ANKETA: Brabec do Plzně. Změní se hostování v přestup? Mají mu fanoušci co vyčítat? ANKETA: Brabec do Plzně. Změní se hostování v přestup? Mají mu fanoušci co vyčítat?
Pudilová: Američanku trefím a padne. Co na to Carmoucheová? Pudilová: Američanku trefím a padne. Co na to Carmoucheová?
VŠECHNA VIDEA ZDE

AKTUALIZOVÁNO - Kdo bude mistrem světa formule 1? Samotných jezdců se neptejte, stejně tak ani jejich týmů. Dost možná nového šampiona královské třídy motoristického sportu určí šestice mužů.



Ta šestice, která se v Číně a v Brazílii schová do svého kamrlíku a bude trestat třeba i to, že jezdec zvýší trochu hlas na tiskové konferenci. Při víkendové GP Japonska zase byli komisaři přecitlivělí.

Nadržování Ferrari. Prahnutí po zničení McLarenu a jeho šéfa Rona Dennise. Nekonzistentní a nekvalifikovaná rozhodnutí. Nařčení se pořad opakují a kritika je adresována stále stejným mužům: komisařům, kteří mají absolutní moc.

Když se rozhodnou v závodě zlikvidovat kteréhokoliv jezdce, stačí si najít záminku. Jejich tresty bývají destruktivní a hlavně neodvolatelné.

I víkendový závod v Japonsku, který vyhrál Fernando Alonso, podivných momentů, kdy komisaři „vrtali“ do závodu a ovlivnili výsledky, víc než dost.

Hned po startu byl Lewis Hamilton potrestán za to, že vytlačil Kimiho Räikkönena z trati. Brit tvrdí, že se jen nedotknul – Fin zase přísahá, že ano. V první zatáčce je tlačenice vždycky, i kolize jsou běžné. A nikoho by je nenapadlo trestat, až pod vyhaslou sopkou Fudži ano.

„Komisaři trestali a já vůbec nechápu proč. Asi se tam stalo něco, co jsme neviděli,“ prohlásil Martin Whitmarsh, obchodní ředitel stáje McLaren.

„Nejsem soudce, ale závodní pilot. Nicméně z toho, co jsem viděl, šlo o normální první zatáčku. Tam se vždycky může něco stát, počítá se s tím. Na Hamiltonově manévru jsem neviděl nic špatného,“ tvrdí Britův týmový kolega Heikki Kovalainen.

Podle stejné logiky měli dostat penalizaci i jiní – třeba Japonec Nakadžima, který naboural do Davida Coultharda. Skot měl po nárazu poškozené auto, a než stihl zareagovat, už rozbitý stroj demoloval o bariéru.

To všechno kvůli Nakadžimovi. Nepotrestanému. Trest pro Felipeho Massu, který při přespříliš odvážném manévru naboural do rivala v bitvě o titul, byl zase naprosto správný.

Tedy, v pořádku byl podle současné, velmi přísné optiky komisařů. Dříve podobné manévry procházely. Aby ne: vždyť jsou normální, takové věci se při závodě stávají.
„Trest pro Hamiltona byl v pořádku, ale u toho svého bych si nebyl jistý,“ prohlašoval Felipe Massa. Zvláštní – situaci v první zatáčce pořádně neviděl a vyhodnotil ji, ač byla sporná. Ale o své nevině nepochyboval.

Ale sotva to překvapí, když Massa způsobil další kolizi s Francouzem Bourdaisem a přitom nebyl potrestán. Naopak, ač je to absurdní, penalizaci dostal Bourdais! „Nevím, co jsem tam měl dělat. Jedině vyrolovat červený koberec!“ nadával pilot Toro Rosso.

Do konce šampionátu zbývají dva závody a nejspíš se o titulu rozhodne až v tom posledním v Brazílii. Jestli to nezařídí piloti na dráze, pořád mají ještě v záloze komisaře… Potrestat banality přeci není žádný problém.

 

FORTUNA liga – první fotbalová liga 2018/2019

Nový hrací model Program a rozpis zápasů Tabulka Aktuální kolo Tabulka střelců VIDEO: momenty a sestřihy Fantasy liga Kluby

Nejvyšší česká fotbalová soutěž FORTUNA:LIGA v sezoně 2018/2019 prožívá revoluci.
Po základní části s 30 zápasy se týmy rozdělí do tří skupin a odehrají nadstavbu.

Profily klubů: Viktoria Plzeň * Slavia Praha * Sparta Praha * Baník Ostrava

MS v hokeji 2019 (Slovensko): Program * Rozpis * Vstupenky * Tabulky

MS v biatlonu 2019 (Östersund): Program * Závody * Info a vstupenky

Články odjinud


Články odjinud