23. srpna 2008 • 10:55

GP Evropy: Třikrát rychlejší Monako

Autor:
Piloti stáje Ferrari vedou celé startovní pole krátce po startu Velké ceny Francie.
TOP VIDEA
Poláci trénovali na Čechy i s Lewandowským. Grosicki si spletl Podolského s Poborským Poláci trénovali na Čechy i s Lewandowským. Grosicki si spletl Podolského s Poborským
Plekanec trénoval na Kladně. Jasno bude do čtrnácti dnů, ujišťuje útočník Plekanec trénoval na Kladně. Jasno bude do čtrnácti dnů, ujišťuje útočník
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nalevo hřbitovní zeď, napravo betonová zídka a za ní rozvlněné Středozemní moře. Do křídel monopostů formule 1 se opírá ostré odpolední slunce, piloti se potí a z půlky usmažení diváci se utíkají osvěžit na pláž.



GP Evropy ve Valencii nebude jen průměrným závodem, který zapadne v osmnáctidílném seriálu mistrovství světa. Bude něčím víc: možná dalším Monakem.

Srovnání s Monakem je logické. Další trať v ulicích města. Jenže žádná městská trať není stejná. A ta ve Valencii rozhodně není neoriginální a obyčejná.

Piloty šokovalo, jak je rychlá. Víc než v Monaku, kde se závodí od roku 1950, vnímají blízká svodidla. O dráze ve Valencii nikdo neříká, že je závodění jako let helikoptérou obývákem nebo jízda na kole v koupelně.

„Někdo říkal, že bude Valencie jako Monako. Rozhodně není, tady je všechno třikrát rychlejší,“ říká Lewis Hamilton.

Včerejší tréninky potvrdily výpočty. Zatímco v knížectví na břehu Středozemního moře, kde je dům namačkaný na domě, letos jezdci nepřekročili rychlost 300 kilometrů v hodině, na širokém asfaltovém koberci se jim to podařilo hned třikrát. Maximální rychlost: 322 km/h.

Jezdci se k ní dostávali na dlouhé rovince, která se táhne kolem dálnice. Když se rozlétla formule 1, auta o patnáct metrů dál a zhruba o deset níž jakoby stála.

Stejně jako v Monaku už mají jezdci místo, které nenávidí. Výjezd z tunelu nahradil uzounký most, který propojuje dvě přístavní mola a byl postaven jen kvůli formuli 1. Už zatáčka, která k němu vede, je hodně zavřená, takže se může stát, že se do ní někdo v zápalu boje nevleze.

Při každém projetí také jezdce nakopne schod, který vzniknul kvůli dilatační spáře. Asfalt na mostě se totiž s rostoucí teplotou roztahuje a aby nevznikly hrboly, musí být mezi „pevninou“ a mostem mezera.

Vytvořený schod je vysoký centimetr a půl a ještě než začaly tréninky, požádala pneumatikářská firma Bridgestone ředitele závodu, aby místo prověřil. Japonští inženýři se totiž bojí, že by se o hranu mohly rozseknout superměkké gumy, které se na nové dráze budou používat. V tréninku však nikdo problémy neměl.

Jenže na zítřejší závod, který bude dlouhý 308 kilometrů, by mělo být přes třicet stupňů a modrá obloha. Slunce by pak mohlo černý asfalt rozpálit až k padesátce. I to je zásadní rozdíl proti Monaku, kde se letos závodilo na jaře a navíc při Grand Prix pršelo.

„Potil jsem se i na zadku a to jsem jenom chodil okolo,“ říkal ještě před tréninky Lewis Hamilton.

A co po nich? „V autě je to jako v pekle, celé tělo se vaří. Ještěže jsou tady dvě dlouhé rovinky, na kterých se dá trochu ochladit,“ prohlásil.

V zítřejším závodě, který od 14.00 vysílá v přímém přenosu TV Nova, bude víc než kdy platit: nejvíc chládku bude mít ten první.

Mistrovství světa ve florbale 2018 v Praze

Program a výsledky Český tým - soupiska Rozpis zápasů Info a hrací systém Haly pro MS Vstupenky Přehled medailistů z MS Akce pro fanoušky

Mistrovství světa ve florbale 2018 se koná ve dnech 1. - 9. prosince v Praze. Letošní šampionát je dvanáctý v historii, čeští florbalisté zatím získali jednu stříbrnou a dvě bronzové medaile. Čeští florbalisté narazí ve skupině A na Německo, Lotyšsko a Švýcarsko, všechny zápasy včetně play off odehrají v O2 areně.

Český program na MS ve florbale:
Německo - ČESKO
(so 1. 12., 18:00) * Lotyšsko - ČESKO (ne 2. 12., 17:00) * ČESKO - Švýcarsko (út 4. 12., 19:30)

Články odjinud


Články odjinud



Klasická verze
Mobilní verze