19. července 2013 • 19:30

Závěr testů: Vettel nejrychlejší, povedená premiéra Wolffové

Autor:
Sebastian Vettel byl v pátek nejrychlejší
TOP VIDEA
Vrba vyslal vzkaz italským policistům: Děkuji, že jsme v Římě platili pokutu Vrba vyslal vzkaz italským policistům: Děkuji, že jsme v Římě platili pokutu
Slavii čeká boj o postup. Trpišovský podobné nervy zažil v Liberci Slavii čeká boj o postup. Trpišovský podobné nervy zažil v Liberci
VŠECHNA VIDEA ZDE

Sebastian Vettel zajel nejlepší čas třídenního testování, největší pozornost ale poutala skotská závodnice Susie Wolffová v kokpitu Williamsu.



Susie Wolffová se v pátek zapsala do historie formule 1 jako další žena, která se po 21 letech aktivně zúčastnila oficiálního testování týmů královské formule. Pro závěrečný den testování v rámci Young Driver Days ji poslala na trať ve svém monopostu FW35 britská stáj Williams. Ta si vůbec nevedla špatně. Před zraky asi 7000 diváků absolvovala bývalá závodnice seriálu DTM 89 bezchybných kol a ve výsledkové listině se zařadila na devátou pozici z celkového počtu 16 účastníků testování.

Její čas 1:35,093 min lze považovat za velmi solidní výkon. Byla například pomalejší jen o 0,169 sekundy než zkušený testman McLarenu Gary Paffett. A to s monopostem, který v současné době patří k slabšímu průměru startovního pole. „Susie odvedla skvělou práci,“ oznámil odpoledne na twitteru tým Williams. Přitom nešlo jen o co nejlepší čas, skotská závodnice musela plnit stejně jako ostatní jezdci předem stanovený testovací plán.

Susie Wolffová u monopostu stáje WilliamsSusie Wolffová u monopostu stáje Williams

Susie Wolffová zahájila dopolední program aerodynamickým testem. Na zádi svého Williamsu FW35 vezla řadu měřících senzorů. Jejím úkolem bylo projíždět okruh konstantní rychlostí. Poté dostala od týmů volný prostor. Na trať se vydala s malým množstvím paliva v nádrži a s čerstvými pneumatikami. V té době také zajela svůj nejlepší čas dne. Po polední přestávce pokračovala v práci pro tým dalším vývojem aerodynamických novinek, nácvikem zastávek v boxech a simulací závodního režimu.

Její výkon neunikl pozornosti ostatních pilotů. Například Felipe Massa (Ferrari) řekl: „Vedla si dobře a byla rychlá. Je fajn zase vidět jezdit ženu ve formuli 1. Byl jsem skutečně potěšen, když jsem spatřil její časy na monitoru. Bylo by pěkné, kdyby ji některý z týmů angažoval jako smluvního pilota. To by bylo pro nás všechny určitě zajímavé.“

Felipe Massa nemohl podle regulí Mezinárodní automobilové federace FIA pracovat na aerodynamice, proto veškerý čas věnoval práci pro Pirelli. V tomto srovnání byl rychlejší než jeho testovací týmový kolega Davide Rigon. Mladý Ital ovšem přidal na rychlosti ve chvíli, kdy zahájil zkoušky nového předního křídla a v konečném zúčtování předstihl mnohem zkušenějšího Brazilce o 0,032 sekundy.

Cílem Ferrari nebylo v rámci Young Driver Days vytvářet rychlostní rekordy, a tak měl Sebastian Vettel (Red Bull) volnou cestu k nejlepšímu času nejen závěrečného dne, ale celého třídenního testování. Již v dopolední části programu posunul úřadující mistr světa rekord s auty pro sezónu 2013 na 1:32,894 min a vylepšil tak čtvrteční nejlepší výkon svého případného týmového kolegy od roku 2014, Australana Daniela Ricciarda, o 0,078 sekundy.

Odpoledne usedl do Vettelova Red Bullu RB9 španělský rychlík Carlos Sainz jr., který již včera zazářil za volantem Toro Rosso STR8, a opět zanechal silný dojem čtvrtým nejlepším časem dne. To další z nováčků na okruhu, Rus Daniil Kvjat, byl viditelně nervózní. Vedle Jeana-Erica Vergneho byl dnešním druhým testujícím pilotem za Toro Rosso a již po několika kolech skončil v kačírku. Postaral se tak o celkově čtvrté přerušení tréninku. Před ním se do potíží dostali ještě Giedo van der Garde (Caterham), Rodolfo González a Jules Bianchi (oba Marussia), kterého ale nezastavila jezdecká chyba, nýbrž technický defekt.

McLaren otestoval novou přední část MP4-28McLaren otestoval novou přední část MP4-28

McLaren pracoval dále na vývoji auta a pro závěrečný den testů povolal druhého ze svých testmanů Garyho Paffetta. Jeho úkolem bylo vyzkoušet účinnost přepracovaného nosu pro MP4-28 včetně nového předního křídla, které se oproti stávající verzi odlišuje výrazně širšími podélnými závěsy. K identifikaci vzduchových proudnic použil tým FloViz zbarvení a k měření nainstaloval množství senzorů. Hladkému průběhu testu zabránila závada na hnacím ústrojí, která stála dopoledne McLaren drahocenný čas.

Zájmu se neubránila ani garáž týmu Sauber. Švýcarský tým jednak připravil k testování vlastní řešení pasivního DRS, jednak pozval k účasti na Young Driver Days japonskou naději Kimiyu Sata, který momentálně sbírá zkušenosti v evropských pohárech formule 3 a mohl by se stát v budoucnu po delší odmlce dalším zástupcem Japonska ve formuli 1.

SILVERSTONE – testy, den třetí (pátek 19. července 2013)

pořadí jezdec vůz čas ztráta kol km
1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault RB9 1:32.894 0 0 79 465.389
2 Adrian Sutil Force India-Mercedes VJM06 1:33.242 +0:00.348 +0:00.348 99 583.209
3 Nicolas Prost Lotus-Renault E21 1:33.256 +0:00.362 +0:00.014 83 488.953
4 Carlos Sainz jr. Red Bull-Renault RB9 1:33.546 +0:00.652 +0:00.290 35 206.185
5 Davide Rigon Ferrari F138 1:33.592 +0:00.698 +0:00.046 20 117.820
6 Felipe Massa Ferrari F138 1:33.624 +0:00.730 +0:00.032 69 406.479
7 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari STR8 1:33.647 +0:00.753 +0:00.023 42 247.422
8 Gary Paffett McLaren-Mercedes MP4-28 1:34.294 +0:01.400 +0:00.647 77 453.607
9 Susie Wolff Williams-Renault FW35 1:35.093 +0:02.199 +0:00.799 89 524.299
10 Giedo van der Garde Caterham-Renault CT03 1:35.155 +0:02.261 +0:00.062 65 382.915
11 Daniil Kvjat Toro Rosso-Ferrari STR8 1:35.281 +0:02.387 +0:00.126 22 129.602
12 Charles Pic Caterham-Renault CT03 1:35.576 +0:02.682 +0:00.295 60 353.460
13 Kimiya Sato Sauber-Ferrari C32 1:35.642 +0:02.748 +0:00.066 67 141.384
14 Rodolfo González Marussia-Cosworth MR02 1:36.339 +0:03.445 +0:00.697 24 541.972
15 James Calado Force India-Mercedes VJM06 1:36.451 +0:03.557 +0:00.112 5 29.455
16 Jules Bianchi Marussia-Cosworth MR02 1:36.744 +0:03.850 +0:00.293 39 229.749

Podmínky při testování

okruh Silverstone Grand Prix Circuit
délka 5 891 m
datum 19. července 2013 (pátek)
podmínky slunečno, vzduch 20-26 °C, asfalt 25-41 °C
počet jezdců/týmů 16/10
rekord Valtteri Bottas, Williams-Renault FW34, 1:31,536 min (12.7.2012)
rekord (auta 2013) Sebastian Vettel, Red Bull-Renault RB9, 1:32,894 min (19.7.2013)
 

Mistrovství světa ve florbale 2018 v Praze

Program a výsledky Český tým - soupiska Rozpis zápasů Info a hrací systém Haly pro MS Vstupenky Přehled medailistů z MS Akce pro fanoušky

Mistrovství světa ve florbale 2018 proběhlo ve dnech 1. - 9. prosince v Praze. Letošní šampionát byl dvanáctý v historii, triumf nakonec obhájili Finové, Češi ke svým třem historický medailím další nepřidali, když skončili čtvrtí.

České výsledky na MS ve florbale:
O 3. místo: Česko - Švýcarsko 2:4 * Semifinále: Česko - Finsko 2:7 * Čtvrtfinále: Česko - Dánsko 10:1 * Skupina A: Německo - ČESKO 5:10 * Lotyšsko - ČESKO 4:3 * ČESKO - Švýcarsko 6:4

Články odjinud


Články odjinud



Klasická verze
Mobilní verze