3. června 2013 • 22:11

Kde našel Red Bull sekundu na kolo?

Autor:
Red Bull už zase patří k nejrychlejším
TOP VIDEA
SESTŘIH: Sparta - Liberec 4:1. Letenští v poklidu sestřelili tápající Slovan SESTŘIH: Sparta - Liberec 4:1. Letenští v poklidu sestřelili tápající Slovan
SESTŘIH: Olomouc - Kometa Brno 1:2. V samostatných nájezdech rozhodl Kašpar SESTŘIH: Olomouc - Kometa Brno 1:2. V samostatných nájezdech rozhodl Kašpar
VŠECHNA VIDEA ZDE

Ještě jedno ohlédnutí za GP Monaka. Red Bull po nepovedených čtvrtečních trénincích v sobotu i v neděli záhadně zrychlil. Našli technici rakouské stáje zázračný lék na problémy s přední nápravou RB9?



Zpočátku to pro Red Bull v přípravě na GP Monaka nevypadalo moc dobře. Auto bylo nedotáčivé, přední nápravě scházela přilnavost a tomu odpovídaly dosažené časy Sebastiana Vettela i Marka Webbera. Red Bull RB9 prostě nejel, jak by měl. 

Stačil den přestávky a v sobotu při kvalifikaci a nakonec i v nedělním závodě bylo všechno jinak. Sebastian Vettel se pral o pole position a závod dokončil s nejrychlejším časem na kolo na druhém místě, díky němuž si upevnil vedení v průběžném hodnocení jednotlivců. 

Jak se ale Red Bullu podařil tak zásadní obrat ve výkonnosti během jediného dne? Poradce rakouské stáje Helmut Marko se v rozhovoru pro ´ServusTV´ pokusil o vysvětlení: „Ve čtvrtek jsme byli slabí. Ztráceli jsme přibližně osm desetin až sekundu na špičku. Pak jsme ale vytáhli naši inženýři a testovací jezdec Buemi, který absolvoval 400 hodin na simulátoru. Díky jejich práci jsme v sobotu už zase patřili k nejlepším.“ 

Takže 400 hodin na simulátoru a zrychlíte o celou sekundu. To musel Sébastien Buemi ve virtuálním monopostu objevit nějaký zázračný prostředek. Podle všeho ale měl Švýcar skutečně prsty v nečekaném zrychlení mistrovského týmu. Bývalý pilot Scuderie Toro Rosso byl v pátek spatřen na londýnském letišti Heathrow se dvěma obrovskými zavazadly a jak se později ukázalo, vezl v nich dvě nová přední křídla. 

Už v Barceloně při GP Španělska se totiž ukázalo, že Sebastian Vettel nebyl schopen dostatečně ohřát přední pneumatiky. To znamená jediné, současná konstrukce Adriana Neweye si příliš nerozumí s pneumatikami Pirelli. Důvod k tomu je třeba hledat v jejich letošní konstrukci.

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2013 mají měkčí boční stěny, takže se v zatáčkách více promačkávají a konstruktéři monopostů museli zvětšit světlou výšku, aby přední křídlo nenaráželo na asfaltový povrch. Monopost ovšem nemůže trčet předkem vzhůru, což znamená zvětšení světlé výšky i vzadu, ale také současně zhoršení účinnosti difuzoru, protože jej nelze z boku tak dokonale utěsnit. 

Zaměřit vývoj na přední křídlo proto bylo jediným správným řešením, které vrátilo Red Bull zpátky do hry. „Za těchto podmínek jsme s výsledkem z Monaka víc než spokojeni. Nakonec jsme si upevnili vedení v obou šampionátech,“ dodal spokojený Marko.

 

FORTUNA liga – první fotbalová liga 2018/2019

Program a rozpis zápasů Tabulka Aktuální kolo Tabulka střelců VIDEO: momenty a sestřihy Nový hrací model Fantasy liga

Nejvyšší česká fotbalová soutěž nově s názvem FORTUNA:LIGA v sezoně 2018/2019 prožívá revoluci. Po základní části s 30 zápasy se týmy rozdělí do tří skupin, do kterých si přenesou bodové zisky: skupina o titul (1.-6.), skupina o baráž o EL (7.-10.) a skupina o udržení (11.-16.).

SESTŘIHY všech zápasů 8. kola Fortuna ligy »

9. kolo Fortuna ligy:

Zlín - Ostrava (pá 21.9., 18:00), Olomouc - Dukla (so 22.9., 15:00), Opava - Teplice (so 22.9., 17:00), Mladá Boleslav - Slovácko (so 22.9., 17:00), Karviná - Příbram (so 22.9., 17:00), Sparta - Liberec (so 22.9., 19:00), Slavia - Bohemians (ne 23.9., 18:00), Jablonec - Plzeň (po 24.9., 18:00)








Klasická verze
Mobilní verze