29. dubna 2013 • 22:23

Blíží se změna v pravidlech, týmy chtějí testovat už v lednu

Autor:
Pouštní okruh v Bahrajnu by se brzy mohl stát cílem testovacích týmů formule 1
TOP VIDEA
LIGOVÝ INSIDER: Coufalův vztyčený prostředníček? Nedivím se mu, říká Jiránek LIGOVÝ INSIDER: Coufalův vztyčený prostředníček? Nedivím se mu, říká Jiránek
Vémola: Díky Všechnopárty na mě hodně lidí změnilo názor Vémola: Díky Všechnopárty na mě hodně lidí změnilo názor
VŠECHNA VIDEA ZDE

Platné předpisy testování dříve jak v únoru a mimo území Evropy nepovolují. Od roku 2014 by to ale mohlo být jinak, týmy chtějí změnu.



Letošní sezóna sotva začala a už se spekuluje, jak bude vypadat ta následující v roce 2014. Důvodů je několik. Bernie Ecclestone se nevzdal myšlenky na další zvyšování počtu závodů, ale pro kalendář složený z více jak dvaceti velkých cen příliš volných víkendů nezbývá. Druhým důvodem je zásadní změna technických pravidel, která vstoupí v platnost od příštího roku. 

S technickými pravidly jsou úzce svázány předpisy sportovní. Podle nich, konkrétně podle článku 22.4, nemůže testování začít dříve jak v únoru a nesmí se uskutečnit mimo území Evropy. V Barceloně se ale v tomto týdnu schází pracovní skupina, která má připravit návrh změny tohoto ustanovení. 

Zatímco doposud vlastnily téměř výhradní právo na zimní testování španělské okruhy Circuit de Jerez a Circuit de Catalunya, hovoří se nyní o přestěhování této fáze předsezónní přípravy na Střední Východ. Velkou příležitost cítí okruhy v Bahrajnu, Kataru nebo v Abu Dhabi. 

„Myslím, že každý tým by chtěl vyjet a poznat nový motor co nejdříve,“ řekl v rozhovoru pro britský ´Autosport´ šéf týmu Mercedes Ross Brawn. Pokud ovšem budou testy skutečně zahájeny již v lednu 2014, způsobí to týmům dramatický zásah do časového harmonogramu vývoje nového auta. Dá se proto předpokládat, že první testy se zaměří především na přeplňované V6 motory, instalované provizorně v upravených starých monopostech, zatímco nová šasi přijdou ke slovu později. 

Změna tratí pro testování může mít i další důsledky. Z důvodu snížení nákladů se již nyní uvažuje o tom, že by sezóna 2014 začínala v Bahrajnu. O výjimečnou pozici úvodní velké ceny by tak přišla Austrálie. A pro týmy má testování na Středním Východě další kouzlo. Zatímco ve Španělsku bývá v únoru poměrně chladno a není tedy možné dostatečně simulovat podmínky, jaké panují během roku na světových okruzích, tento problém by v pouštních státech určitě odpadl.

K přijetí návrhu stačí prostá většina hlasů, tedy zvednutí ruky šesti z jedenácti zástupců týmů. Jak naznačuje postoj Rosse Brawna, najít potřebný počet hlasů nebude až tak těžkým úkolem: „Hlavní je mít při zkouškách nových motorů a celého pohonu dobré podmínky s vysokými teplotami. Pokud bychom vystavili nové pohony extrémním teplotám poprvé až při vlastním závodě v Bahrajnu nebo kde se úvodní závod pojede, mohl by to být skutečný propadák.“ 

A v tom má Ross Brawn pravdu. Nikdo z diváků nestojí o to sledovat prořídlé startovní pole a množství odstavených aut kolem tratě jen proto, že je ze závodu vyřadila technická závada na motoru.

 

FORTUNA liga – první fotbalová liga 2018/2019

Program a rozpis zápasů Tabulka Aktuální kolo Tabulka střelců VIDEO: momenty a sestřihy Nový hrací model Fantasy liga

Nejvyšší česká fotbalová soutěž nově s názvem FORTUNA:LIGA v sezoně 2018/2019 prožívá revoluci. Po základní části s 30 zápasy se týmy rozdělí do tří skupin, do kterých si přenesou bodové zisky: skupina o titul (1.-6.), skupina o baráž o EL (7.-10.) a skupina o udržení (11.-16.).

SESTŘIHY všech zápasů 8. kola Fortuna ligy »

9. kolo Fortuna ligy:

Zlín - Ostrava (pá 21.9., 18:00), Olomouc - Dukla (so 22.9., 15:00), Opava - Teplice (so 22.9., 17:00), Mladá Boleslav - Slovácko (so 22.9., 17:00), Karviná - Příbram (so 22.9., 17:00), Sparta - Liberec (so 22.9., 19:00), Slavia - Bohemians (ne 23.9., 18:00), Jablonec - Plzeň (po 24.9., 18:00)








Klasická verze
Mobilní verze