22. července 2012 • 22:17

K vítězství mi pomohl i Hamilton, libuje si lídr formule Alonso

Autor:
Španělský jezdec Fernando Alonso je v čele pořadí závodníků formule 1 letošního seriálu mistrovství světa
TOP VIDEA
Vrba před Ligou mistrů: V Plzni jsme spokojení, CSKA vypadá jako Rusko Vrba před Ligou mistrů: V Plzni jsme spokojení, CSKA vypadá jako Rusko
Šilhavý: Jdi do toho, máš na to, řekl mi Brückner. Budeme si volat Šilhavý: Jdi do toho, máš na to, řekl mi Brückner. Budeme si volat
VŠECHNA VIDEA ZDE

ROZHOVOR | Nejlepším možným způsobem uzavřel Fernando Alonso první polovinu probíhající sezony. Zásluhou třetího letošního vítězství rozšířil španělský jezdec svůj náskok v hodnocení jezdců již na 34 bodů a pořádně tak zvýšil své naděje na zisk třetího titulu mistra světa. Závodník Ferrari v Hockenheimu zase jednou prokázal, že se mu v Německu prostě daří. Vždyť rovnou šestinu z jeho třiceti vítězství ve formuli 1 získal právě tady.



Vítězství španělského jezdce s italským vozem na německé půdě. Co této kombinaci říkáte?
"Přestože nejsem velký příznivec politiky, je jasné, že současná situace ve Španělsku není zrovna příznivá, takže je docela zábavné závodit s italským autem, jenž navrhl Řek, a vyhrát zrovna tady. Celý závod jsem si opravdu užil. Klíčem našeho úspěchu byla bezesporu sobotní kvalifikace, ve které jsme si vyjeli pole position a získali tak velkou výhodu. V závodě jsme se pak mohli soustředit jen na udržení první pozice až do cíle a to se nám nakonec i podařilo."

Jak moc bylo vydřené toto vítězství? Vždyť jste měl po celou dobu závodu jen minimální náskok a byl jste stále pod velkým tlakem.
"Hodně. Myslím, že jsme nebyli úplně nejrychlejší, ale hodně nám pomohlo to, že jsme byli konzistentní a měli jsme dobrou strategii. Povedlo se nám správně zareagovat na druhou zastávku Jensona Buttona, což byl jeden z důležitých okamžiků závodu. Po druhé výměně pneumatik mě čekal dlouhý stint, který měl 27 kol. Jenson byl za mnou neustále velmi blízko, takže jsem si musel dávat pozor zejména před zatáčkou číslo šest, kde se nacházela DRS zóna. Jinak si myslím, že jsem měl závod pod kontrolou."

Neměl jste strach z toho, jak se bude vyvíjet opotřebení pneumatik? Přece jenom jste mnoho kol na suchu před závodem nenajezdil.
"Před závodem to pro nás sice byl trochu krok do neznáma, ale nakonec se vše odehrálo tak, jak jsme předpokládali. Očekávali jsme totiž dvě zastávky v boxech a malou degradaci pneumatik a přesně tak to i bylo. Strach jsme neměli ani z toho, že se na konci závodu bude opakovat situace z předešlé Velké ceny v Silverstone, kde jste ztratili výhru až v samotném závěru, a to proto, že jsme tentokrát měli identickou strategii jako naši pronásledovatelé. Bylo tedy velmi pravděpodobné, že v posledních kolech na tom budou s obutím podobně jako my."

Zde v Německu jste zažil perfektní Velkou cenu. Napřed jste vybojoval pole position a poté přidal i jubilejní třicáté vítězství. Předpokládal jste tak hladký průběh závodního víkendu?
"Když jsme sem přijeli, tak jsme si nebyli naší rychlostí vůbec jistí. Hockenheim je svojí charakteristikou docela podobný Valencii, kde měl Red Bull vynikající tempo. Ve včerejší kvalifikaci hrálo velkou roli počasí, zatímco před závodem bylo sucho, takže jsme věděli, že to nebude snadné a nakonec ani nebylo. S Jensonem a Sebastianem jsem zažil opravdu velkou bitvu a opět se ukázalo, že naše auto není za suchých podmínek úplně nejrychlejší. Když si však vzpomenu na předsezonní test v Jerezu, kde jsme ztráceli snad dvě sekundy, a nyní v polovině sezony vedeme šampionát, je to skutečně fantastické."

Nemyslíte si, že bylo příliš nebezpečné bojovat s Lewisem Hamiltonem, který jezdil o kolo zpět?
"Abych byl upřímný, za riskantní jsem to vůbec nepovažoval. Naopak musím přiznat, že mi jeho počínání hrálo do karet, jelikož zbrzdil Sebastiana a já díky tomu získal pár sekund k dobru. To byl také důvod toho, proč jsem se Lewise snažil udržet za sebou a nenechal ho předjet. Náskok, který jsem tím získal, mi pak následně hodně pomohl při závěrečné zastávce."

Příštím závodem bude Velká cena Maďarska, kde jste před devíti lety oslavil své premiérové prvenství. Bude Ferrari sedět i tento okruh?
"Hungaroring je velmi krátká trať, což znamená, že v kvalifikaci budou minimální rozdíly. Bude tedy hodně důležité vyvarovat se jakýchkoliv chyb. Dráha v Maďarsku je jednou z nejpomalejších v kalendáři, ale řekl bych, že by to pro nás nebude problém. Na začátku sezony jsme sice měli problémy v pomalých zatáčkách a s trakcí, ale teď už je vše v pořádku. Také máme v plánu vyzkoušet nějaké nové díly, které by nás měly posunout o něco vpřed."

 

FORTUNA liga – první fotbalová liga 2018/2019

Program a rozpis zápasů Tabulka Aktuální kolo Tabulka střelců VIDEO: momenty a sestřihy Nový hrací model Fantasy liga

Nejvyšší česká fotbalová soutěž nově s názvem FORTUNA:LIGA v sezoně 2018/2019 prožívá revoluci. Po základní části s 30 zápasy se týmy rozdělí do tří skupin, do kterých si přenesou bodové zisky: skupina o titul (1.-6.), skupina o baráž o EL (7.-10.) a skupina o udržení (11.-16.).

SESTŘIHY všech zápasů 8. kola Fortuna ligy »

9. kolo Fortuna ligy:

Zlín - Ostrava (pá 21.9., 18:00), Olomouc - Dukla (so 22.9., 15:00), Opava - Teplice (so 22.9., 17:00), Mladá Boleslav - Slovácko (so 22.9., 17:00), Karviná - Příbram (so 22.9., 17:00), Sparta - Liberec (so 22.9., 19:00), Slavia - Bohemians (ne 23.9., 18:00), Jablonec - Plzeň (po 24.9., 18:00)








Klasická verze
Mobilní verze